Oreo cheesecake


Hey allemaal!

Kerstmis komt er weer aan en dan ben ik elk jaar tijdens de weken ervoor druk bezig met het uitproberen van mogelijke kerstrecepten. Afgelopen weekend maakte ik een Oreo cheesecake volgens het recept van Spar.


Ik woon in een klein dorpje en de Spar is eigenlijk de enige winkel die we hier hebben. Ze brengen maandelijks een magazine, Kook, uit en daar blader ik regelmatig eens in. Om eerlijk te zijn ga ik enkel naar de Spar als ik iets klein vergeten ben in een andere winkel, maar het magazine neem ik altijd mee. Toen ik dit recept voor een Oreo cheesecake zag, wist ik meteen dat ik het zo snel mogelijk ging uitproberen.

 Oreo's op zich vind ik al heel lekker, in taarten of cake vind ik ze nog véél lekkerder. Deze cheesecake is een leuke variant op de "gewone" taart en nog eens snel klaar ook, doordat je ze niet hoeft te bakken. De hoofdingrediënten zijn natuurlijk Oreo's, witte chocolade, Philadelphia roomkaas en Griekse yoghurt.



Al de recepten die in Kook staan kan je trouwens ook terugvinden op de website van Spar. Neem zeker eens een kijkje want ik heb hier op al heel wat goede recepten ontdekt, zowel voor dessertjes als hoofdgerechten.

Link naar de website en het recept: https://www.mijnspar.be/recepten/no-bake-cheesecake-met-oreo-koekjes

Enkele tips:

  • Volgens het recept moet je je vorm insmeren met een neutrale olie. Het makkelijkste hiervoor vind ik kokosolie: deze is geur-en smaakloos, smelt snel en is gemakkelijk te verspreiden.
  • Aangezien je taartbodem uit een mengsel van koekjes en boter bestaat, kan deze aan je vorm gaan plakken. Om dit te voorkomen knip ik een stuk bakpapier uit (je knipt een stuk af en legt die op de bodem, je bevestigt de rand van de springvorm op de bodem en dan knipt je het papier mooi rond zodat het niet te ver uit de vorm steekt). Als de taart dan klaar is, kan je ze gemakkelijk verplaatsen naar een bord en geraakt de bodem van je springvorm niet beschadigd door het doorsnijden van de taart.
  • Bedek de taart niet als ze aan het opstijven is! Hierdoor bestaat de kans dat ze begint de condenseren en dan zal ze niet zo goed meer smaken. Als je de taart in je koelkast bewaart nadat ze klaar is, kan je er bijvoorbeeld een stolp over plaatsen.

Veel plezier met het maken van de cheesecake en fijne feestdagen!

Liefs, Alicia



Reacties

Populaire posts