Marokkaanse Baghrir


Hey allemaal

Vandaag deel ik met jullie één van mijn lievelingsgerechten.

Zelf ben ik helemaal gek van pannenkoeken en wie is dat nu niet? Hieronder volgt een super simpel gerecht om Baghrir te maken.

Baghrir is een Marokkaanse pannenkoek en baghrir zou baghrir niet zijn zonder zijn 'duizenden gaatjes' erin.

Ik baseerde me op het recept van kookhoekjevanxfaatje

Wat heb je nodig?

  • 250 gram griesmeel
  • 150 gram bloem
  • 550 ml lauw water
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 1 eetlepel gist
  • Snuifje zout
  • 2 zakjes bakpoeder
Hoe ga je te werk?
  1. Voeg de bloem, het griesmeel, de gist, vanillesuiker en het bakpoeder samen in een kom. Voeg ook een snuifje zout toe. Meng het geheel mooi samen.
  2. Giet de helft van het water bij het mengsel en mix alles goed samen, voeg daarna terug water toe, hou hierbij 50 ml water over. 
  3. Dek vervolgens de kom af met folie en een handdoek, laat het geheel mooi rijzen voor ongeveer een uurtje.
  4. Als je in het deeg luchtbelletjes ziet, is het deeg goed gerezen, voeg hier nu nog het laatste beetje water toe en meng alles samen
  5. Je baghrir is nu klaar om te bakken! Verwarm de pan en schep een beetje van het beslag erin.
  6. Laat de baghrir een minuut bakken, omdraaien hoeft niet, de baghrir bakt door de gaatjes helemaal gaar.
  7. Serveer de baghrir met olijfolie of honing


Liefs,
Ruby-Zahira





Reacties

Populaire posts